2024.10.14

Különdíjat nyertünk az OFA pályázatán

Az OFA Tudatos Egészség különdíját nyerte el az ArrivaBus belső munkavállalói programja!

 

Az ArrivaBus elnyerte az OFA Nonprofit Kft. Tudatos Egészség különdíját. A díjat Bánfi Ilona szervezetfejlesztési vezető vette át az OFA Év Felelős Foglalkoztatója díjátadón 2024. október 11-én dr. Mihalik Zsuzsától, az All You Can Move tulajdonos ügyvezetőjétől.

 

Az ArrivaBus kiemelt szerepet játszik Budapest közösségi közlekedésében: a budapesti autóbuszok egyharmadát, több mint 410 buszt biztosít minden nap. A vállalat 1300 járművezetője naponta mintegy egymillió utast szállít megbízhatóan és biztonságosan.

 

Az ArrivaBus víziója, hogy a személyszállítás a legjobb választás legyen és ezzel hozzájáruljon egy fenntarthatóbb jövő megteremtéséhez. A cég stratégiai keretrendszerének prioritásai között a munkatársak, a fenntarthatóság, működési kiválóság, az ügyfelek elégedettsége, az innováció és az értékteremtés állnak kiemelt helyen. 

 

A stratégia középpontjában a munkatársak állnak, hiszen az ArrivaBus csak akkor válhat vezető közösségi közlekedési szolgáltatóvá, ha a legtehetségesebb munkatársakat toborozza és tartja meg, miközben egy befogadó és sokszínű kultúrát ápol. Az ArrivaBus elkötelezett amellett, hogy dolgozóinak átfogó támogatást nyújtson mentális, anyagi és fizikai egészségük megőrzésében, valamint, hogy biztonságban érezhessék magukat, ezért egy sokrétű Well-being Programrendszert hozott létre, amely egyszerre fókuszál mindhárom területre. Ezek a kezdeményezések nem csupán a munkavállalók egészségének és jóllétének megőrzését szolgálják, hanem hozzájárulnak a vállalat hatékonyságának és versenyképességének növeléséhez is. Ugyanakkor a programrendszernek köszönhetően támogathatja a munkatársak sikerességét nem csak karrierjük vonatkozásában, de a magánéletükben is. 

 

Az ArrivaBus egészségmegőrzési programjának alapját a megelőzés jelenti: a fizikai jóllét program három pillére épül, mely a rendszeres sportolást, egészségügyi szűréseket és a megelőző intézkedéseket foglalja magában. 

 

Az Arriva Nagyköveti Program keretében munkatársaik egyéni ötleteikkel pályázhatnak különböző közösségi események szervezésére, amelyek egész évre kiterjednek. A program keretében rendszeresen szervezett közös sportrendezvények nem csak a fizikai egészség megőrzését szolgálják, hanem erősítik a csapatszellemet és a közösségi érzést is. A közös sporteseményeken, mint például foci bajnokságokon, futóversenyeken, kerékpáros és gyalogtúrákon, bowling eseményeken, horgászversenyeken, gokartversenyeken és motoros vezetéstechnikai oktatásokon való részvétel számos előnnyel jár.  A munkavállalók eddig 11 önszerveződő nagyköveti programot indítottak el, amikben jelenleg összesen 250-en vesz részt. 

 

Az 1500 fős munkavállalói állomány legnagyobb százalékát az autóbusz-vezetők teszik ki, de a szerelők és a szellemi munkakörben dolgozók létszáma sem csekély. A legtöbb munkatársuk ezért ki van téve az órákon át tartó ülőmunkavégzés hatásainak. Az All You Can Move SportPass remekül kiegészíti az Arriva Nagyköveti közösségi sporteseményeit. A sportpass azok számára is lehetővé teszi a rendszeres sportolást, akik a közösségi eseményeken túl is kiemelt hangsúlyt fektetnek egészségük megőrzésére. 

 

Az Arriva minden munkatársa évente egy alkalommal térítésmentesen részt vehet egy átfogó menedzserszűrés szintű egészségügyi szűrővizsgálaton, ami öt különféle csomagot ölel fel. Kiemelten hangsúlyos a női munkatársakra specializált szűrőcsomag, aminek további jelentőséget ad október hónap, amikor a mellrákszűrések fontosságára is felhívják a munkatársak figyelmét. A szűrővizsgálatok 2019 óta elérhetőek minden Arrivás munkatárs számára, és nagy népszerűségnek örvendenek a munkatársak körében.

 

A cég munkavállalói számára elérhető egy új lehetőség is, aminek keretében növelhetik pénzügyi tudatosságukat. Az Arriva Pénzügyi Akadémia programsorozat segítséget nyújt az okos pénzügyi döntések meghozatalához és a nagyobb anyagi biztonság eléréséhez.

 

Az érzelmi biztonság és a mentális jóllét közvetlen hatással van a munkavállalók teljesítményére és elégedettségére. A stresszkezelési és well-being programok segítenek a munkatársaknak jobban kezelni a mindennapi kihívásokat, csökkentve a kiégés kockázatát és javítva a munkahelyi légkört. 

 

A járművezetőket a budapesti közúti- és utasforgalmi viszonyok közepette érő konfliktushelyzetek kezelésében és feldolgozásában is nyújt segítséget az ArrivaBus: minden autóbusz-vezető számára elérhető a rendszeres ügyfélkonfliktus- és stresszkezelési tréning. Ezeken a tréningeken a mindennapi járművezetői gyakorlat során leggyakrabban előforduló helyzetek kezelésével és az ezekből adódó stressz lehetséges feldolgozásával foglalkoznak. Az új belépő járművezetők számára a Nyugizóna csapatával közösen szervezett tréningek célja pedig, hogy támogassák a frissen felvett munkavállalókat a munkahelyi kihívásokkal való megküzdésben és a stressz kezelésében.

 

Az Arriva elkötelezett a női munkavállalókat érintő speciális munkaszervezési igények megoldása iránt, fenntartva a munka-magánélet egyensúlyt és a mentális jóllét fejlesztését is. A vállalat célja, hogy 2025-re a vezetőik és menedzsereik legalább 40%-a női munkavállaló legyen, továbbá 10%-kal szeretné növelni a meglévői női járművezetők létszámát. Ennek érdekében rendszeresen szervez a női munkavállalókat célzó Női Kör programokat, amelyek lehetőséget teremtenek a kollégáknak, hogy biztonságos légkörben beszélgethessenek egymással a mindennapok kihívásairól. 

 

Címlapképünkön dr. Mihalik Zsuzsa, az All You Can Move tulajdonos ügyvezetője és Bánfi Ilona, az ArrivaBus szervezetfejlesztési vezetője a díjátadón.